Vanliga frågor

Frågor och svar
Flyttstädning


Hur lång tid tar en flyttstädning av min lägenhet eller villa?

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en flyttstädning på en arbetsdag.


Hur betalar man?
Man betalar mot faktura i efterskott.

Har ni städmaterial med er?
Vi har allt städmaterial som behövs med oss. 

Hur gör vi om vi flyttar samma dag?
Om ni flyttar samma morgon som städning sker vill vi att ni tömmer kök och badrum först så börjar vi städningen där.

PRISER FLYTTSTÄDNING efter Rut-avdrag
Upp till 55 kvm 43,-kr/kvm
55 – 150 kvm 40,-kr/kvm
Större än 150 kvm kontakta oss för offert.


Frågor och svar
Veckostädning

Hur tecknar jag ett städabonnemang?

Efter att du tagit kontakt med oss, bokar vi in ett första möte där arbetsledaren går igenom vad ni vill få utfört sam vilken veckodag ni helst vill ha städningen utförd.

Kan ni göra ytterligare saker än de som ingår i tjänsten?
Ja, du kan gå igenom eventuella önskemål vid första möter med arbetsledaren. 

Måste jag lämna ut nycklar?
Nej, om du inte vill att vi tecknar ut en nyckel så kan du möta personalen vid påbörjad städning. Vi brukar dock rekommendera att lämna ut en nyckel pga att vid eventuella förseningar i kollektivtrafiken mm så kan ni behöva vänta.

Är ni försäkrade?
Ja, alla i vår personal är försäkrade mot skador som uppstår under arbetstid.
Vi har också en försäkring för skador på egendom om vår personal skulle råka orsaka det. Försäkringen gäller för upp till 10 miljoner kronor.

Är det alltid samma person som kommer hem till mig?
Ja, vid städning hemma är det alltid samma person som kommer, utom vid sjukdom och semester. Då skickar vi en vikarie istället och om du vill så kan vi kontakta dig innan och fråga om det är ok.

Hur betalar man?
Man betalar mot faktura i efterskott.

Kan jag avboka en städtid?
Ja. Vi debiterar ingenting för avbokade städningar gjorda innan 48 timmar av påbörjad städning. Om ni skulle behöva avboka även senare än så tex på grund av sjukdom så försöker vi lösa det utan debitering.

Vad händer om jag inte är nöjd?
Vi vill självklart rätta till problemet om det går men vi har ingen uppsägning på hemstädningar så att om ni ej vill fortsätta anlita våra tjänster så kontaktar ni oss.
Vill du veta mer?
Ring oss på 08-641 03 00 eller fyll i dina uppgifter nedan så hör vi oss till dig.